Esthetische behandelingen

close menu

1. Wat is Sculptra?

Sculptra bestaat uit een Poly-L-Melkzuur. Dit is een natuurlijke stof die ook door ons eigen lichaam wordt aangemaakt.

Het is dus 100% biologisch. Dit melkzuur stimuleert de huid tot de aanmaak van  eigen collageen (bindweefsel).Collageen is een belangrijk bestanddeel van de huid dat ervoor zorgt dat de huid er jong en glad uitziet. Naarmate we ouder worden neemt de aanmaak van collageen geleidelijk af, waardoor we een verouderde uitstraling krijgen.

2. Hoe werkt Sculptra?

Sculptra wordt in de diepste huidlaag geïnjecteerd en  zorgt  voor hernieuwde aanmaak van uw lichaamseigen collageen. De vloeistof wordt na een aantal dagen volledig opgenomen door het lichaam en na ca.4 weken start vervolgend de collageenaanmaak.

Omdat uw eigen collageenproductie in gang wordt gezet ,zullen zowel de huidstructuur als het volume van de huid herstellen; dit zorgt voor een liftend effect. U kunt Sculptra daarom zien als een huid verjongende injectie. Na de behandeling wordt het volume in het gezicht hersteld en voelt uw huid voller, elastischer en steviger aan. Sculptra zorgt voor een zeer natuurlijk resultaat!

3. Sculptra resultaat?

Direct na de behandeling met Sculptra is al een eerste effect van de behandeling zichtbaar. Dit is niet het eindresultaat en komt enkel door het injecteren van de vloeistof. Na enkele dagen zal dit weer tijdelijk afnemen. Dat komt omdat het lichaam het water waarin de Sculptra is opgelost opneemt. Enkel het poly-L-melkzuur blijft in de huid achter. Dit melkzuur zorgt ervoor dat de huid gaat starten met de aanmaak van collageen.

Het kan 3 tot 6 maanden duren voordat het uiteindelijke effect van de behandeling geheel zichtbaar is. Gelukkig houdt het resultaat van de behandeling erg lang stand omdat Sculptra langzaam door het lichaam wordt afgebroken terwijl het collageen zich in de huid opbouwt. Zelfs wanner de filler volledig uit het lichaam is verdwenen blijft het effect aanwezig door het opgebouwde netwerk van collageen. Gemiddeld houdt het resultaat van de behandeling 2.5 tot 3 jaar.

4. Sculptra praktisch?

Een behandeling van Sculptra duurt tussen de 20 en 30 minuten. De behandeling wordt onder het algemeen niet als pijnlijk ervaren, al verschilt de pijnervaring per individu.

Afhankelijk van de leeftijd, leefgewoonten, kwaliteit van de huid en uw verwachting van het resultaat zijn er 1 tot 3 behandelingen nodig, dit mag om de 8 weken.

Een behandeling wordt per flacon uitgevoerd. Vanaf 30 jaar moet u uitgaan van 1 à 2 flacons en vanaf 35 Jaar worden vaak 2 à 3 flacons gebruikt.

Een behandeling met Sculptra kent geen downtime. Na de behandeling kan er enige roodheid en zwelling optreden in het gehandelde gebied. De zwelling duurt vaak niet langer dan 2-3 dagen. In een enkel geval kunnen er blauwe plekjes ontstaan. Deze kunnen worden weggecamoufleerd.

Om ervoor te zorgen dat Sculptra egaal wordt opgenomen door de huid ,is het belangrijk om de huid 5 dagen lang,5 keer per dag, 5 min te masseren. Deze instructies krijgt u  mee na uw behandeling.

5. Risico’s en complicaties

Sculptra is al lange tijd op de markt en heeft mede daardoor de kans gehad om zijn veiligheid te bewijzen. Het heeft niet voor niets een FDA-approval. Sculptra wordt gemaakt van een lichaamseigen stof en stimuleert de aanmaak van uw eigen collageen, daardoor komen bijwerkingen vrijwel niet voor. Wel kunt u last krijgen van een kleine ophoping met collageen; die verdwijnt vanzelf en is niet zichtbaar. Wat na de behandeling?

Rimpelvullers / Fillers

Wij werken enkel met de meest veilige en hoogwaardige injectables die er bestaan, en gebruiken steeds referentieproducten. Dit is voor ons een essentiële voorwaarde.

SCULPTRA (1 flacon = 10 ml)550 euro

De overheid verbiedt ons informatie over het behandelen met rimpelvullers of spierverslappende middelen op een website te vermelden. Voor meer informatie kan u terecht op 09/226 19 16 of kom vrijblijvend op een consultatie.